20 april 2010

Hipp hipp hurra...

...för idag fyller jag år. Jag fyller 25 år. Igen.

Det är så bra att man kan fylla 25 år varje år tycker jag. För varför skulle jag fylla mer än så? Jag vet faktiskt inte vad som är vitsen med att vara med än 25. 25 känns som en perfekt ålder. Man är inte gammal men man är inte heller för ung. Man vet lite om livet. Har en del erfarenheter i alla fall. Har man tur har man hunnit klart sin utbildning och har ett jobb. Och har man ännu mer tur så har man gift sig och har någon att dela sitt för evigt 25-åriga liv med. Hur bra som helst tycker jag.

Sen att kroppen inte är 25 och att man kan hitta en och annan rynka i ansiktet det får man helt enkelt ignorera. Att konditionen inte är vad den borde för att orken inte är densamma som den en gång var är väl ens eget fel eller hur? Eller att man behöver mer sömn än man en gång behövde det har väl med att man har barn att göra som kör slut på en. Att man har ganska mycket mer utgifter har ju endast med att allt har blivit så mycket dyrare.

Allt det där tänker jag strunta i för i mitt huvud är jag inte en dag äldre än 25. Där är jag lika sprudlande pigg som alltid. Ja förutom när minnet sviker och jag för mitt liv inte minns vad det var jag skulle säga eller göra. Men alla andra stunder är jag 25. Fast ibland känner jag nog att min syn blivit väldigt mycket sämre men det har nog med föroreningarna i luften att göra tror jag. Mina ögon är precis som de ska vara hos en 25-åring egentligen när luften är bra. Att man ibland undrar vad världen är på väg och vad de som är yngre än 25 håller på med måste ha att göra med att man ju alltid vet bättre för det där har man ju redan gjort och lärt sig av (förhoppningsvis).

Jag tror att det att man kanske verkar äldre än vad man är har med att göra att barnen man har är så små och då blir det lite svårt för människor att förstå att man alltid kan vara 25. Hur det blir sen när de är tonåringar och man själv är 25 det har jag inte riktigt löst än. Återkom om sisådär 8 år så får vi se.

Jepp, att vara 25 är perfekt. Det tänker jag fortsätta med ett tag till faktiskt.

2 kommentarer:

  1. det var skön inställning! APA - alltid positiv attityd ;) Grattis i efterskott på 25års dagen!

    SvaraRadera
  2. Haha! 25 var mitt värsta! Jag hade precis blivit sjuk och sov 23 h om dygnet hela den sommaren. Kommer ö h t inte ihåg om jag var vaken på min födelsedag. Kanske ska ha 25-årsdag nästa gång, ist f 40 :) Grattis i alla fall!!

    SvaraRadera