09 april 2010

Vad har jag gjort egentligen?

I dag är det en sådan där dag då man bara lallar runt och inte får någonting gjort känns det som. I mitt huvud maler alla projekt jag skulle vilja komma igång med men inte kan för att jag antingen saknar någon detalj hemma eller för att det är för stort att ta tag i just idag.

Dagar som denna blir det mest att jag gör lite här och lite där och så känner jag mig inte speciellt nöjd för det blir ju inget gjort. Så för att muntra upp mig själv så kanske jag ska ta och skriva en liten lista över vad jag faktiskt mitt i lallandet har gjort.

Here goes:

* fixat frukost till Stella
* letat fram dagens kläder till Stella och hjälpt henne få på sig dom medan hon tittade på Madricken samt borstat hennes hår trots högljudda protester.
* kört Stella till dagis
* hämtat ett bokpaket
* gjort mig lite frukost medan Ploppen satt i sin stol och pratade glatt
* ätit min frukost
* lagt Noel för att sova i vagnen
* sytt en fin påse. (ha jag har gjort något pyssligt idag)
* städat köket
* plockat på nedervåningen
* dammsugit nedervåningen och halva trappan (jag orkade inte gå upp ett par trappsteg för att dammsuga övre delen. Det tar jag när jag dammsuger övervåningen imorgon).
* ätit lunch som Mikael värmde åt mig men jag bredde mina knäckebrödsskivor själv
* skrivit ett mail
* skrivit in viktiga komma ihåg saker i kalendern
* bytt blöja på Noel
* sjungt "fint" för Noel
* lagt Noel för att sova igen
* värmt te till mig ett antal gånger
* druckit te ett antal gånger
* hämtat posten
* bloggat
* läst bloggat och lämnat några kommentarer
* sms:at min pappa som sitter på doktorandtjosan
* läst sms från min syster
* msn:at med lite olika personer
* försökt lösa världsproblem med mannen
*ätit en klubba
* läst GP på nätet

Men hjälp vad mycket jag har gjort idag. Jag kanske måste lägga mig och vila lite för det verkar lite jobbigt allt det där. Dessutom ska vi åka iväg till Ikea när Noel har vaknat och sedan ska vi besöka en liten ny bebis.

Jag kanske inte alls ska gå och känna att jag inte fått något gjort. Fast det beror nog på om saker som att värma te räknas som en syssla eller som något vettigt.

Det är bra att ibland faktiskt fundera på vad man har gjort under dagen för när man gör det så inser man att man har gjort mycket mer än man trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar