07 april 2010

Jag är lika glad för det

Grinolle har flyttat in till oss idag. Idag är han inte nöjd med någonting. Vill inte äta trots att han är hungrig och inte sova trots att han är trött. Lite tröttsamt faktiskt.

Men jag har varit igång i alla fall. En liten grinig kille hindrar inte mig från att få det jag vill gjort. Han får helt enkelt hänga med. Jag har börjat måla hyllan som jag byggde igår. Den kommer bli riktigt fin när den är färdigmålad. Det känns riktigt bra måste jag säga att ta tag i projekt som egentligen kanske inte ligger inom mitt kunskapsområde. Man måste våga så får man se varthän det landar. Det är ju en väldigt väldigt enkel hylla jag har gjort men i alla fall.

Det har varit två lugna dagar här hemma. Mikael har åkt hem till sina föräldrar för att städa deras garage. Ploppen och jag har fått klara oss själva då Myran varit hos sin pappa. Lugnt och skönt har det varit.

Nu ska jag dammsuga tror jag och sen ska jag åka och hämta Myran hos en kompis och sen Mikael hos föräldrarna.

***
Det blev ingen dammsugning. Jag såg till att grinolle somnade istället och sen strök jag på sista omgången färg på min hylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar