26 april 2010

En ny vecka full med aktiviteter

Förra veckan var en vecka som jag spenderade med att fylla år och städa huset och pyssla. Det var en bra vecka. Lite stressig kanske men helt klart bra.

På min födelsedag satt jag och sydde i stort sett hela dagen. Jag fick göra det i lugn och ro utan att blir avbruten. Det var väldigt avstressande. Jag sydde en ängel som jag har velat sy ett tag. Hon heter Amelia och bor nu i vår hall. Amelia har namnsdag på födelsedag. Lite lustigt att våra dagar sammanfaller tycker jag. På kvällen fixade Mikael middag till oss och sen satt vi och slappade hela kvällen. En mycket godkänd födelsedag.

Resten av veckan städade och grejade jag i huset. På fredagen hade jag tjejkväll här. Den var helt underbar. Vi hade så trevligt ihop och jag kände mig väldigt glad och upprymd. Tack alla underbar tjejer som kom.

Men nu är det en ny vecka med andra aktiviteter. Vi ska iväg till Stockholm på onsdag. Vi kommer hem igen sent på lördag kväll. Hela familjen ska åka så det blir nog en livad bilfärd skulle jag tro. I Stockholm ska Mikael och jag tillbringa en hel del tid i templet medan barnen leker med Mikaels mamma. Vi ska självklart besöka Mikaels syskon också. Och vi ska fira Valborg med brasa på Stockholmskt vis. Så nu står det packning på agendan.

Denna veckan kommer bli en bra vecka det känner jag på mig. Hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar