07 september 2010

Det här med politik...

Det är val snart ifall ni har missat det. Det har inte jag. Jag är så trött på det så jag vill kräkas och då har jag inte lagt ner nästan någon som helst tid på det. Jag blir bara trött och irriterad på alla puckon som tycker så mycket hela tiden. Sån är jag.

Jag förstår absolut att politik är viktigt och att det är bra att ha bra människor som leder vårt land men är de verkligen så olika varandra. Jag vet inte riktigt. Jag tycker bara alla är galna och ska bräcka varandra hela tiden. Och dessutom hamnar de i bråk. Hur smart är det? Ser ju inte så bra ut kan jag tycka. Går inte politik ut på att man har olika åsikter om saker och ting? Det trodde jag.

Jag tänker inte alls gå in på vad jag tycker och vad jag ska rösta på. De som känner mig vet och ni andra är nog inte intresserade i alla fall. Jag säger bara att jag tycker inte som de flesta andra och det ska man akta sig för.

1 kommentar:

  1. Men det är ju så kul med politik nu inför valet! Det är ju viktigt att man får reda på vad politikerna har för värderingar och det är ju ljusår mellan de olika ideologierna. Jag älskar den här valupptakten. Den är spännande i år!

    SvaraRadera