21 september 2010

Morgonpigg bebis! Morgontrött mamma!

Trött! Trött! Väldigt trött!

Noel fick för sig att inte vilja somna om när han vaknade 04.30 i morse så det var bara för mamman att gå upp. Noel var glad som en solstråle och kröp runt och lekte medan jag låg på soffan och "sov".

När jag väckte Stella för att göra sig klar för skolan tyckte hon att det var lite väl tidigt för en Plopp att vara uppe. Han borde sova tyckte hon. Det höll jag med om.

Nu är klockan 08.30 och lillkillen leker fortfarande glatt. Ska han aldrig bli trött. Den här mamman behöver faktiskt sova nu. Hur ska jag annars orka greja här hemma, handla mat (kylskåpet ekar) och hitta på något roligt med Stella när hon kommer hem från skolan? Näpp, här behövs sömn för att det ska kunna bli en bra dag.

Jag tar och sitter här vid datorn en stund till och sen tänker jag "tvinga" honom att sova. Jepp, så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar