11 september 2010

Vad tycker du är roligt att göra?

"Mamma, vad tycker du är roligt att göra förutom att städa?"

Ja, vad svarar man på det? Där ser man vad Myran anser att jag gör mest. Det är ju sant förstås. Städa gör jag ju varje dag och eftersom jag har så svårt för smuliga golv så dammsugs det ju sisådär två gånger om dagen. Mest handlar det om sand som en Stella drar in. Det går inte få henne att förstå att sanden ska stanna på utsidan.

Så mitt största intresse är att städa enligt min dotter. Men när jag sa att jag ju tycker om att pyssla och att läsa så höll hon med. "Ja, det gör du ju också mycket."

Så man kan undra om jag ska försöka att städa mindre eller om det är okej som det är?

Man får helt klart alltid veta sanningen från ett barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar