31 augusti 2012

En hemmadag.

I dag har Noel och jag haft en hemmadag. Det är en dag då man gör vad man känner för och kramas väldigt mycket. Kramarna är det viktigaste av allt. Många många kramar och en och annan puss. När Noel leker med sina bilar och är helt inne i sin lek passar jag på att sitta i soffan och bläddra i tidningar. Det är det bästa sättet att slappa på tycker jag. Te och en eller flera bra tidningar.  


I går promenerade jag bort till torget och köpte tre tidningar om träning. Jag kände att jag behövde lite pepp inom området. Även om träningen har blivit en vana så har jag dagar då jag undrar vad jag håller på med. Ska detta verkligen leda till något? Då behöver jag läsa lite och hitta något spännande som jag vill prova på. Det gjorde jag i tidningen om yoga. Där hade de ett trevligt flödesschema som jag ska testa på nästa vecka. Jag har fastnat lite för yoga för tillfället. Det är bra för mina leder att få stretcha lite då och då så yogaklassen har blivit en favorit. Jag ser ut som en flodhäst som försöker sig på att vara graciös men jag låtsas inte om det. Det är svårt och för det mesta omöjligt men jag gillar det.

Nu sitter vi i soffan. Noel, Stella och jag. Det är mysigt och avslappnande (ja förutom den förbaskade klådan på fötterna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar