25 augusti 2012

Listor.


Här sitter jag och slappar vid datorn när jag har ett bombnedslag att ta tag i. Istället skriver jag en lista över vad jag ska göra. Det där är ju egentligen inte klokt. Vore det inte bättre om jag bara tog tag i det istället för att planera hur det ska gå till? Så typiskt mig. Utan en lista är det inte på riktigt. När man stryker något man gjort klart så blir det verkligt. Själva arbetet räcker inte. Tror ni att jag tänker sluta skriva listor trots att jag vet att det bara är vansinne att fortsätta med det? Nä, precis. Jag älskar listor.

Uppdatering:
Klockan 13.15 - övervåningen klar. Dags för nedervåningen att få sig en omgång.
Klockan 14.30 -  klar med nedervåningen utom köket men behövde en paus för lunch.
Klockan 15.40 - nu bestämmer jag att jag är klar för idag. Det finns saker kvar att göra men det tar jag på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar