21 augusti 2012

Kickstart.

Okej då tar vi och kickar igång det här igen. Semestern är över och vardagen har tagit plats. Det är med visst vemod jag tar mig an hämtning och lämning på dagis och skola och vinka puss hej till mannen. Jag tycker om att ha hela familjen samlad hemma. Just nu är det lite för tyst här. Ingen Stella som sitter och tittar på morgonteve, ingen Noel som leker med sina bilar och gör höga billjud och ingen man som sitter mitt emot mig och grejar på sin dator. Helt klart trist.

 Dagens frukost

Men trots detta så är det ju ändå så att jag älskar vardagen. I vardagen är det vi tillbringar vår mesta tid så det gäller att få den som vi vill ha den. Visst är det så att vardagen bara händer men vissa ramar kan man sätta upp men med utrymme för spontanitet. Jag gillar tanken att jag är chefen över min vardag och jag ser till att bygga upp den på det sätt som jag trivs. Jag tror jag tänker ha lite fokus på det framöver. Hur får jag vardagen att bli så njutbar som möjligt för hela familjen? Vad säger ni? Bra va? Det tänker jag fundera på ett litet tag och sedan ska jag redogöra för vad jag har kommit fram till.

Jag vägrar säga att hösten är här för det anser jag inte att den är. Det är sensommar och jag tänker njuta av den. Framöver när hösten kommer vankas det bröllop. Mannens bror ska gifta sig och gissa vem som ansvarar för planeringen? Jepp, jag förstås. Jag kanske skulle ta och bli bröllopsfixare för det verkar som jag inte riktigt kan komma undan den typen av "uppdrag" i mitt liv. Mitt huvud spinner av idéer men inget är satt än. Träningen och maten är fortfarande prioritet i mitt lilla liv för tillfället. Det kommer det vara länge till. Vad mer som händer framöver får vi se. Det ligger i Arbetsförmedlingens händer skulle man kunna säga. Antar att det blir möte snart nu när semestrarna är över.

Hur känner ni för vardag? Vad har ni för planer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar