27 augusti 2012

Tankar en vanlig måndag.

Måndag. Rätt så pigg men ofokuserad. Ni vet så där som det kan bli när det finns massor med saker man vill göra men inget känns som det jag ska göra just nu. Jag går från sak till sak, tittar lite och går vidare till nästa. Inget blir gjort men tankarna snurrar. Det är ju inte direkt så att det är brist på saker att göra. Det är det aldrig. Ork och energi har jag men inte motivation tydligen. Inte idag i alla fall.

Det är tankar om veckan, tankar om framtiden, tankar om jobb, tankar om barnen, tankar om renovering, tankar om det jag skulle göra men inte fått gjort, tankar på rutiner, tankar om balans, tankar om förenkling, tankar om träning, tankar om matsedel, tankar om handlingslista, tankar om eftermiddagen, tankar om...

Jag låter helt enkelt tankarna fara i sina banor. De får vara ifred där inne i hjärnan så hoppas jag på att de landar på en mjuk plats inom kort.

1 kommentar:

  1. Å ibland blir det sådär, att tankarna bara fara runt mest utan någon reda alls. Som du skriver så är det nog bäst att bara låta dem göra så, det faller nog på plats snart ska du se, allt det som ska falla på plats för dig.

    tack för dina fina kommentar inne hos mig, skönt att vara tillbaka här igen och härliga att kika in till dig och så hur du har det.

    Stora kramar

    SvaraRadera