02 oktober 2008

Bröllop, bröllop och åter bröllop

Nu är det 28 dagar kvar till den stora dagen!!

28 dagar och massor kvar att göra. Det är först nu man faktiskt kan göra allt det där som man har planerat. Det som funnits nerskrivet på papper ett tag och väntat på att bli avbockat. Nu händer det saker kan man säga.

I veckan hade M och jag möte med rådet. Rådet består av mig, M, bröllopscoachen, bröllopstomten och systern. Vi satte oss ner med alla papper och med hjärna på högvarv och försökte att få allt i ordning och alla detaljer på pränt. Vem ska göra vad? Vad har vi inte tänkt på? Vem kan vi fråga om detta? Ja allt sådant där som måste göras för att allt ska klaffa på den stora dagen. Det är en stor apparat det här med bröllop.

Men något av det bästa den här veckan har varit att jag fick tag på tjejen som hyr ut stolsöverdragen som jag vill ha. Har inte kunnat få tag på henne och börjat känna panik över att behöva sy 85 stolsöverdrag. Men jag fick tag på henne och överdragen är bokade. Toppen!
Och det andra som gjorde mig superlycklig var att den ringen jag vill ha gick att beställa och göra på det sätt som jag vill ha den. Min ring kommer att vara den finaste i hela värdlen. Det är jag helt säker på.
Jag fick pratar med A om min och myrans klänning så nu känns allt lugnt på klänningsfronten. Hon kommer den 18 oktober och då ska det sys brudklänning med ilfart. Det ser jag fram emot. Det ska bli så roligt att faktiskt få se hur min klänning ser ur. Än så länge finns den ju bara skissad på ett papper och det är så svårt att se hur det ska bli i verkligheten.

Förra veckan köpte vi Ms kostym. Ojojoj, vad snygg han är i den! Och idag ska vi åka och se om vi kan hitta finskor till honom för de han har nu har sett bättre dagar.

Igår vad jag på GeKås tillsammans med dekorationsansvarig. Det var så roligt att gå runt där och leta fina saker som ska förgylla dagen. Dekorationerna är inte det viktigaste men de utgör en stor del av festens känsla. Vi diskuterade, räknade och skrattade. Jag tror att vi båda kände oss nöjda när vi kom därifrån. Vi stannade till på Ikea på vägen hem och fick köpt några saker till. Detta kommer att bli sååå bra!! Som en dröm tror jag att det kommer att vara.

Det finns så mycket att säga om detta men det är nog inte så roligt för andra att läsa om. Jag känner mig stressad men lycklig.

28 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar