07 oktober 2008

pysseltokig...

Min tjej är pysseltokig.

Nu är det klippa, klistra och färglägga som gäller. Det kan man hålla på med i flera timmar varje dag.

Igår tog hon fram en av sina målarböcker och sina nya tuschpennor. Hon ville att vi skulle färglägga tillsammans så vi satte oss och gjorde det. Jag tröttnade efter en stund men hon höll på i två timmar. Under hela den här tiden var hon fullt koncenterad på att försöka hålla sig inom linjerna. Ibland lyckades hon men för det mesta inte. Hon fortsatte även när hon samtidigt gnällde över att det var så jobbigt att rita. Jag sa att hon ju kunde gå och göra något annat men hon sa att hon var tvungen att rita. Är man tvungen så är man...

På kvällen tog jag fram ett scrapkit för barn som jag köpte till henne på GeKås i somras men ännu inte tagits fram. Jag framkallade massor med bilder i samband med detta för när det skulle bli ett bra tillfälle att börja. Myran tyckte det var så roligt att titta på alla foton av sina vänner och sin familj. Vi sorterade foton efter familjer och vänner. Tyvärr hade vi inget foto på hennes pappa eller hennes J men det ska vi ordna har vi bestämt annars blir ju inte familjen komplett.

När vi tittat klart på fotona fick hon välja två stycken att börja scrappa med. Jag trodde att hon kanske skulle välja något på sig själv och kanske på mig men där hade jag fel. Hon valde ett foto på Love, hennes älsklingsnalle och ett på Isak och Tellus, gosegroda och gosehund, när de fikar på hennes matta. Hon klistrade fast fotona och sen stämplades det, sattes klistermärken och skrevs namn under fotona. Det blev ett mycket fint resultat.

Mamman kände sig mycket stolt över sin pyssliga tjej. Hennes första scrapalbum! Undra om det blir några fler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar