10 oktober 2008

första bröllops-mardrömmen...

I natt verkar det som det var dags! Det var dags att börja drömma mardrömmar om allt som kan komma att gå fel med bröllopet. Nattens dröm var mycket ologisk men nu i efterhand ganska roande.

Vi är hemma hos någon och förbereder inför själva festen. M och jag ska klä på oss våra kläder och barnen springer runt och leker. Jag försöker hela tiden förklara att tårtan måste hämtas på konditoriet som den är beställt ifrån men ingen verkar lyssna. Till slut, då är klockan 17.00, lyckas jag få min syster att lyssna som ringer och får veta att de har stängt. Förutom det att vi inte har någon tårta så har tårtställningen försvunnit. Den är spårlöst försvunnen. Inte för att det kanske spelar någon roll om man nu inte har några tårtor
Efter mycket prat fram och tillbaka på hur vi ska lösa detta börjar jag plötsligt att gapskratta då jag kommer på att vi ju inte beställt några tårtor utan att det ju är R och A som skulle göra de och att de redan finns i köket. Tårtställningen förblev försvunnen dock.


Vad detta kan tänkas betyda har jag ingen aning om men jag börjar förstå att nätterna framöver kommer att vara jobbiga.

18 dagar kvar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar