14 oktober 2008

list-ångest

I går satt jag och försökte att göra en slutgiltig plan för hur vi ska hinna med allt som ska göras inför bröllopet.

Jag satt vid min dator och gjorde lista efter lista efter lista tills jag till slut kände att snart drunknar jag. Jag tror att det var bra listor som är nödvändiga men det kan ju faktiskt inte vara helt sunt när man får känslan av att man själv håller på att förvandlas till en levande lista. Jag kunde bara se en massa ord som flög runt och klockslag då allt ska hända.

I detta virrvarr och känsla av härdsmälta ringer jag min bröllopstomte. Hon är inte hemma! Då ringer jag L. Hon är inte hemma. Då ringer jag min bröllopscoach. Hon är inte heller hemma men jag får tag på henne på mobilen. Precis som jag ska till att överösa henne med panikångest så ringer min andra telefon och jag får lägga på. Så ingen hjälp fick jag alls!

Så jag fortsatte helt enkelt att ha panik en stund till. Sen bestämde jag mig för att ta tag i det igen imorgon (alltså idag).

I dag har jag bockat av några saker på någon av alla listor som jag skrev igår och det känns bra.

Vem vet...kanske är det så att jag kommer att överleva denna listångest och att det hur många eller hur få listor jag än gör så kommer det bli bröllop och jag kommer att bli gift. Jag är inte helt övertygad om detta men jag tänker intala mig själv att det är så en liten stund i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Det viktigaste är ju faktiskt att ni blir gifta. Det är en baggis. Du har t o m vita kläder redan i värsta fall. Sen så är det ju alla som ska fira med er. De (vi) får helt enkelt nöja oss med vad vi får. Blir det ingen bröllopstårta så får vi anta att ni inte ville ha det. Bröllop blir det, oavsett hur mycket du skriver eller inte skriver listor. Sen så måste du lämna något till chansen. Vad ska du annars ha för dråplig bröllopshistoria att förtälla för barnbarnen?

    SvaraRadera
  2. Det är bra...smart tanke. Nåt ska man ha att berätta som är roligt också. Inte bara sånt trist som att vi gifte oss, åt mat och sen dansade vi.

    SvaraRadera