16 oktober 2008

Höst...

Har ni märkt att hösten är här?

Jag har inget emot hösten till en början. Då när alla löven skiftar färg och luften börjar bli så där skönt hög. Jag får ibland bara lust att stanna med bilen mitt på motorvägen och bara njuta av alla träden som man passerar som lyser av alla höstens färger. Så där fint med rött, orange, gult och det gröna som fortfarande är kvar. För har ni också märkt att det är just vid sidan av bilvägarna som träden är som vackrast? Ni behöver inte oroa er...jag har inte stannat. Inte än!

Men sen när allt det vackra är över och det bara regnar och är mörkt mest hela tiden då blir det jobbigt. Usch, det gillar jag faktiskt inte alls. Allt känns extra deppigt då.

Men i år tror jag att jag har funnit medicinen mot detta. Den här hösten kommer jag njuta av att ha någon att mysa med på kvällarna. Någon att sitta och dricka te med. Jag har en känsla av att hösten och mörkret kommer att passera ganska obemärkt för min del. I alla fall den här gången. Jag rekomenderar helt enkelt att gifta sig precis som höstmörkret träder in. Det är mitt tips.

Nu när jag pratat om den vackra hösten känner jag att Myran och jag nog måste gå ut på en promenad och titta på löv. Det känns som en bra eftermiddagsaktivitet.

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Så härligt. Skönt att du inte kommer att sitta ensam resten av hösten. Kram!!!

    SvaraRadera