23 oktober 2008

Om att sy en brudklänning...

Min sömmerska och goda fé har landat i Sverige.

Denna underbara kvinna har tagit sig hit från USA för att sy min brudklänning. Det är så fantastiskt att hon gör detta för min skull. Hon har handlat in alla tyger, mönster, dekorationer och sytt brudnäbbarnas klänningar. Jag är förstummad av tacksamhet!

I måndags satte arbetet med min klänning igång. Det skulle tänkas, mätas, ritas och klippas mönster. Det var djupa veck i många pannor denna dag kan man säga men självklart blev det ett färdigt mönster.

När jag skulle gå på kvällen började hon lägga ut mönstret på tyget och igår (onsdag) när jag var tillbaka för att prova var klänningen nästan klar.

Det vi har att filura på är de som detaljerna. Det har vi inte riktigt löst än men det är jag säker på att vi får klart imorgon.

Kan ni tänka er. En brudklänning på fem dagar! Jag är förundrad!


A lutad över mönsterdelar.
A och K med pannorna i veck.
Då provar vi den första mönsterdelen.
Och så på med delarna på tyget.

1 kommentar:

  1. A är inget annat än en god fé med den unika förmågan att dyka upp när man behöver henne som mest.

    SvaraRadera