25 oktober 2008

Potatiskväll med tjejerna

Igår var det potatiskväll med tjejerna.

Potatiskväll går ut på att några tjejer samlas tillsammans och äter bakad potatis med valfritt tillbehör. Men det absolut mest väsentliga med en sådan kväll är samtalen och fnisset. Dessa ingredienser är obligatoriska.

Just igår kväll blev extra speciell för mig då det var dags för provsminkning och testning av brudfrisyr. På dagen var jag och köpte det sista i sminkväg och när jag stod där och gjorde det så kom det plötsligt över mig att jag ska gifta mig om några dagar och jag blev så där pirrig i magen och lite lätt illamående nästan. Det blev på riktigt kan man säga. Hur som helst...igår fixade K brudfrisyren och sminkade mig. Och jag måste faktiskt säga att jag blev väldigt vacker. I alla fall kände jag mig vacker.

När frisyern och sminket var klart tog jag på mig den i stort sett klara klänningen. Klänningen är så underbar. Jag är så otroligt bortskämd med att ha fått en så fin klänning. När jag fick på mig klänningen och tittade mig i spegeln så förstod jag. Jag förstod att om några dagar så gifter jag mig i templet med min blivande man. Han och jag kommer att bli man och hustru och vara tillsammans i evigheten. Han och jag. Jag tillsammans med honom för att han är den mest underbara man som finns och lilla jag har fått privilegiet att gifta mig med honom. Hur gick det till liksom? Jag är överväldigad och så lycklig!

Kvällen var en toppenkväll med en massa fniss med underbara vänner. Tack för att ni finns och gör detta speciella tillfälle än mer speciellt för mig. Ni är alla mina änglar...

3 kommentarer:

  1. Du var SÅÅÅÅ vacker!! Klänningen är perfekt, elegant och enkel och ljuvlig, och med håret och sminket till kunde jag inte sluta yla av glädje. =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var en underbar kväll. Så underbart att få se dig på riktigt som brud, så som jag bara sett dig i min hjärna så länge!

    Du är vrålvacker!!!

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missade detta... Vi ses om ett par dagar!!!

    SvaraRadera