23 mars 2009

Dagens trots...

Jag vet inte om detta klassas som trots. Trevligt var det inte i alla fall...

I morse bestämde sig lilltjejen att det var rimlig tid att vakna och väcka mamman klockan 5.30. Jag vill bara påpeka det att det aldrig är en rimlig tid att vakna klockan 5.30. Hon kommer in i mitt rum med väldigt trötta ögon och säger:

Mamma, jag vill titta på Bolibompa NU!
Det är natten. Det är inte Bompa nu. Lägg dig och sov.
(hon börjar gråta)
Men jag VIIIIL titta på på tv NU.
Det går inte. Lägg dig.
(hon lägger sig men gråter vidare)

Till slut får jag hota med att hon inte får sova i min säng om hon inte somnar om och att det inte kommer bli något Bompa alls om hon inte somnar. Jag vet inte om det tog skruv men hon tystnade i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar