19 mars 2009

Fotokursen

Igår var min sista fotokurs-onsdag. Det kändes lite tråkigt. Det har varit riktigt trevligt att gå iväg på en kurs och faktiskt lära sig något nytt.

Visst kunde jag väl knäppa foton innan också. Rätt bra dessutom men nu kan jag en massa om funktionerna på kameran och vad jag ska tänka på när jag ska ställa in allt. Kunde ju inte ens föreställa mig att använda det helt manuella läget på kameran innan men nu så känns inte det alls speciellt läskigt.

Första lektionerna var rent teoretiska men sen har vi fått prova på studiofotografering, porträttfotografering och igår tränade vi på att få stillebenbilder att se mer intressanta ut. Allt har varit roligt men någon studiefotoperson kommer jag inte bli utan jag kommer fortsätta med att fota vardagen. Det är min grej.

Det har varit riktigt roligt. Nu behöver jag BARA en digital systemkamera eftersom jag inte äger någon. Den jag haft under den här tiden har jag lånat.

Nu får vi se om jag anmäler mig till någon annan rolig kurs. Man kan ju aldrig veta. Det finns massor med saker som jag kan tänka mig att lära mig.

1 kommentar:

  1. Så bra! Nu får du repetera allt, gärna genom att föreläsa lite för mig! Hehe. Bra att det inte känns så läskigt att använda det helt manuella läget längre. Hahahaha. Kram!

    SvaraRadera