21 mars 2009

Varför inga skruv?

Jag undrar hur många gånger man kan behöva åka till ikea egentligen?

Sen vi kom igång med flytt har vi varit på ikea hur många gånger som helst. Har faktiskt ingen koll på hur många.

Så här går det till:

  • Först går man bara omkring och söker inspiration, funderar på vilka möbler man vill ha och drömmer sig bort lite.
  • Nästa steg är att faktiskt köpa sakerna.
  • När sakerna är köpta och hemkörda och man kommer igång med monterandet så visar det sig alltid att något saknas så då får man ta en tur till för att hämta upp den skruven, muttern eller vad det nu kan tänkas vara.
  • Man åker för att köpa de möbler man inte köpte första gången och en hel del annat plock som man plötsligt inser att man behöver.
  • Man börjar greja med lilltjejens rum och kommer på att man ju faktiskt absolut måste ha lådor att ha hennes böcker i. Så man åker dit trots att barnet är febrigt och bara vill vila.
  • En av boklådorna är sönder och man får återigen ta en vända då man även köper lite växter och krukor till köket.
  • Så ska man göra ordning arbetsrummet och åker för att köpa bokhyllorna som man ska ha.
  • Dags att sätta upp bokhyllorna och man kommer på att man ju inte har några bokstöd. Väl där handlar man återvinningshinkar till under diskbänken, spegel till toaletten, köksluckor för de kromade är fula och diverse annat småplock såsom handdukskrokar till köket.

Jag lovar att jag har missat en hel del här.

Men nu till det jag egentligen ville skriva om...

Varför ingår det ALDRIG skruvar till småsakerna man köper på detta ställe? Vad går det ut på? Jag tycker faktiskt att det är skandal om jag fär klaga. Det är väldigt svårt att få upp handdukskrokarna utan skruv. Så nu är jag arger. Mycket arger.

Men för att ni inte ska missuppfatta mig helt: Jag ÄLSKAR ikea!

2 kommentarer:

  1. ska de skicka med till både gipsvägg och betong och ifall man har trä? /ikea-älskare

    SvaraRadera
  2. hyldelis: När, men de kunde ha en RIKTIG avdelning för beslag, skruv och annat smått så man kunde komma därifrån med det man behöver. Det tycker jag hade varit bra...

    SvaraRadera