17 mars 2009

En sån där bra dag...

Idag har varit en bra dag. Inte för att andra dagar brukar vara dåliga men idag har det varit extra bra.

Jag vaknade 8.30 och kände mig pigg! När hände det senast liksom? Ja, jag minns inte. Dessutom sken solen och jag kunde känna vårlukten i luften. Inte för att jag tänker luras av det för förmodligen snöar det väl imorgon men idag njöt jag i alla fall.

Jag tog mig iväg till stan till klockan 10. 00 som varje tisdag för att träffas med min fantastiske psykolog. Det är så bra när man hittar en psykolog som är så bra och som man klaffar med. Jag tror inte att det är en självklarhet. Jag är så glad att jag kan gå till honom. Tack (du vet vem du är som jag tackar för det)!

I vanliga fall brukar jag åka hem och sova ett par timmar efter att jag varit hos psykologen för det att gå upp så tidigt som klockan 9.00 har inte jag klarat av på ett bra tag men idag åkte jag iväg till bussgods och hämtade ett paket som väntade på mig där. En tallrikshylla som jag ska ha i köket. Det kommer bli så fint!

Det galna är att det är inte slut än. Det fortsätter. Jag gör fler saker.

Åkte förbi min gamla lägenhet för att hämta lite post hos E som bor där nu. Det kändes väldigt konstigt att ringa på sin "egen" dörr och ännu konstigare att det var någon annans möbler i lägenheten. Han hade gjort det väldigt fint och jag kände knappt igen mig. Det är helt klart inte min lägenhet längre. Lite upprörd var jag över att han tagit bort den underbart fina rosen utanför sovrumsfönstret. Den som var så fin. Men som sagt. Det är inte jag som bor där.

Jag mellanlandade hemma. Bytte kläder och åkte tillbaka till stan för att äta lunch med N. Vi träffas alltid på Hard Rock Cafe och pratar loss i flera timmar. Så även idag. Mycket mycket trevligt.

Jag var klar med lunchen lagom tills det var dags att hämta Mikael på jobbet (ja vi lunchar länge) för att sedan åka till Frölunda Torg och fixa lite saker som behövde fixas och sen vidare till Ica för att handla mat.

Vid det här laget borde jag ha "dött" för länge sen men inte alls.

På vägen hem åkte vi vägen om "posten" där ännu ett paket väntade på mig. Ett mycket efterlängtat paket.

Väl hemma fixade vi snabbt ihop fika för att N och F skulle komma förbi och titta på vårt hus och umgås en stund. Det var väldigt trevligt. Tänk att N och jag kunde ha saker att prata om trots att vi ätit lunch bara några timmar tidigare.

Nu har jag suttit här vid datorn en stund och börjar känna att det nog är dags att lägga sig. Jag kan knappt fatta att jag gjort alla dessa saker på en och samma dag. Det är en sak att ha gjort så mkt men mycket udda att jag inte har kollapsat. Undra om det är våren eller om det bara är en väldigt väldigt bra dag? Det tänker jag inte fundera vidare på nu utan gå och lägga mig och vakna lika pigg imorgon. Det har jag bestämt.

1 kommentar:

  1. Spännande! Synd med "baksmällan" men hoppas att detta blir en trend, så småningom utan baksmällan så klart. Kram!

    SvaraRadera