02 juni 2010

Dagens plantering och ett lamm

I dag har jag grejat med altanen. Altanen har inte fått någon uppmärksamhet alls medan jag jobbat med att få alla rabatter klara men idag var det dags för lite altankärlek.

Myran och jag åkte och köpte blommor på förmiddagen. Hon var inte så intresserad. Hon brukar älska att gå i blomaffärer men hon tyckte att det räckte nu. Men när vi väl kom in i affären pekade hon på alla blommor och undrade om jag ville ha en sån. Hon är söt!

Att plantera i kruka är nästan det bästa för då blommar blommorna redan och man ser resultatet direkt. Det är härligt!


På kvällen hittade jag det här lilla lammet. Han tittade bedjande på mig från hyllan i affären. Han låg ensam med 15 bruna lammar. Han var så ensam. Det är inte lätt att vara det enda vita lammet bland alla bruna lammar. Han fick följa med mig hem. Nu bor han på altanen och ansvarar för alla blommorna. Han är nöjd!

1 kommentar:

  1. Anonym10:34

    Åh vad fint det blev! Och vilket fint lamm!
    // Isa

    SvaraRadera