15 juni 2010

Väderbeställning

På midsommardagen ska vi på födelsedagsfirande. En stor dag!

Mikael och jag ansvarar för vädret. Gaah! Jag känner att det är en lite för svår uppgift för mig men min man svarar glatt: "Det fixar vi!" Bra att han har tro i den frågan för min brister.

Det jag kan göra är att göra en beställning:

Härmed beställer jag fint väder på midsommardagen. Vi vill ha solsken, blå himmel och omkring 20 grader varmt. Om det skulle vara så att solen är en bristvara den dagen eftersom det ju trots allt är midsommarhelgen och solen sällan visar sig då (är den ovanligt dyr midsommarhelgen? Solen alltså.) så kan vi tänka oss 20 grader och blå himmel också. Fast helst sol förstås. Och är det okej om jag vågar mig på att även lägga in en beställning på midsommarafton. Samma beställning. Jag har inga planer än men jag vet att det skulle uppskattas av många så jag beställer åt alla i slott och koja när jag ändå är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar