27 juni 2010

En intensiv men bra vecka

Hjälpes vilken vecka! Hur mycket som helst att göra och så mycket trevligheter på samma gång. Som grädde på moset har det varit fint väder och detta trots att det varit midsommarvecka. Helt fantastiskt!

Jag har städat huset, lagat massor med god mat till midsommar, varit iväg på promenader med barnen, skällt på bilförsäljare som inte gör det som är bestämt, shoppat, varit på möhippa, köpt mer blommor till trädgården, rensat i rabatterna, suttit utslagen framför tvn på kvällarna men framför allt har jag trots massor att göra njutit av sommaren och trallat mig genom dagarna.

Midsommar var mycket lyckad. Vi åt god midsommarlunch här hemma hos oss med Mikaels familj. På eftermiddagen var vi på ett bröllop, öppet hus och på kvällen tog vi en promenad i Mikaels hemtrakter. Det fina vädret förvånade och gladde oss alla.

På midsommardagen var vi iväg på 60-års kalas. Ett mycket trevligt kalas med god mat och underbart trevligt sällskap. Stella hade superroligt med alla sina kompisar och vi vuxna pratade med vänner. Vi avslutade kvällen med att åka till några vänner för att hämta en cykel till Stella. Den som hon har är på tok för liten. Hon var överlycklig och längtar efter att den ska bli ordninggjord så att hon kan cykla på den. Vi får väl se hur det går. Vi har inga stödhjul till den cykeln men det är ändå god tid att hon lär sig att cykla utan.

Det har varit en intensiv men bra vecka. Jag känner mig trött ikväll men förbereder mig för ännu en intensiv vecka då vi ska åka till Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar