01 april 2009

Dagens trots...

Ja vad ska man säga mer än att man blir lätt galen.

Hämtningsgnället har återkommit. Det innebär att när man hämtar på dagis då gnälls det alltid om något och myran gråter så hon nästan tappar andan. Själv försöker jag hålla god min för jag vet att det släpper så fort man satt sig i bilen. Så jag pratar med lugn röst och låter henne inte komma undan med sina små trick som hon försöker med.

Men mamma jag ville ju gå ut och leka med de andra barnen.
Men det går inte gumman för du har slutat nu.
Men jag VIIIIIL ju.
Jag förstår det.
Jag vill också gå ut och leka när man inte ska gå ut egentligen (hon har glömt att de visst går ut på eftermiddagen så fort vädret tillåter)
Mmm...men på fredag kanske du hinner det.
Men jag vill NUUUUU....

...och så fortsätter det i ungefär en kvart.

Nu har vi varit hemma en stund och allt är lugnt och toppen igen. Vi har hunnit med en bullfika på altanen i den varma solen och nu vilar med film medan jag plockar ordning lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar