12 april 2009

Guldpeng i magen!

Stella lekte där uppe medan jag lagade maten och Mikael grejade också runt i köket med mig.

Plötsligt hör jag kvävningsljud från övervåningen, tittar på Mikael och han rusar upp för trappan och möter en illgråtandes Stella. Hon var helt förstörd och såg helt livrädd ut. Man kunde inte uttyda vad hon försökte säga. Jag tog upp henne och försökte lugna henne och förstod till slut att hon hade svalt en peng. På min fråga vilken peng sa hon att det var en guldig.

Efter att ha kontrollerat, genom många frågor, om pengen halkat ner genom halsen och gett henne vatten kunde jag andas ut något. Stella gick upp igen för att titta på film och jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi ska invänta klirret. Alltså klirret i toaletten som bör inträffa under morgondagen men ha uppsikt över om hon får magsmärtor och/eller feber.

Så just nu passerar en tiokrona genom min dotters tarmar och förhoppningsvis ska den komma ut så smärtfritt som möjligt.

Stackars liten!

3 kommentarer:

  1. Nu har jag utlovat godisinhandling för allt guld i bajset! Hon funderar på att bajsa på fredag.

    SvaraRadera
  2. Miss muffin: Hahahaha. Hon är bäst!

    SvaraRadera
  3. Anonym18:06

    Jag är vetenskapligt sett mycket intresserad av utkomsten! Håll oss uppdaterade!

    SvaraRadera