02 april 2009

Vårblommor och klädvikning

Jag tror faktiskt att det kan vara så att det börjar våras. Igår var det kanonfint väder och idag har det varit ganska okej.

Efter att jag hämtat Stella på dagis åkte vi till Plantagen för att köpa lite blommor. Det är så skönt att ha en dotter som är shoppinggalen för vilken affär man än tar med henne till så är hon nöjd. Väl där tog hon hand om korgen och spatserade runt med den och letade efter påskliljor som jag hade sagt att vi skulle ha. Och lite lillgammalt säger hon: Säg till om du hittar något annat du vill ha så kommer jag med korgen och lägger i det. Okej mamma. Så där gick vi och strosade runt. Stundvis tillsammans, stundvis var för sig.
Vi var där ganska länge. Stella tittade på allt som fanns i hela butiken och jag gick och drömde om saker som jag skulle vilja ha men som var onödigt dyra. Hur som helst kom vi därifrån med lagom många blommor.

När vi kom hem ville myran vila framför en film och jag gick ut och planterade för fullt. Det blev väldigt fint. Så nu har jag fyllt min fina vita kruka med påskliljor och pensér. Mycket fint måste jag säga. Dessutom sopade jag bort allt grus framför vår ingång så det måste betyda att det är vår.

Nu har Stella bestämt sig för att hon ska duscha. Hon gör det titt som tätt. Under tiden som hon gör det tror jag att jag tar och passar på att vika alla mina kläder nu när Mikael har fixat ordning i klädkammaren. Har redan hunnit vika alla Stellas kläder idag.

Ja, man kan säga att jag är produktiv. Sen ska det sorteras burkar i köket. Tjoho, vad jag har det livat!!

1 kommentar: