20 oktober 2010

I dag har jag...

  • tagit hand om disken och städat köket skinande rent
  • dammsugit nedervåningen
  • ringt viktiga samtal som är tråkiga att ringa
  • hämtat Stella på skolan
  • gått igenom hygienprodukter som shampo och tvål och så för att veta vad som behöver köpas in. Stella ansvarade för att sortera i grupper och jag skrev lista på inköp.
  • gått igenom städprodukter på samma sätt som ovan.
  • pysslat en kung av toarulle, garn och tyg tillsammans med Stella som ska skickas till Bolibompa.
  • Stekt pannkakor till en hungrig tjej. På Solhavremjölk som jag köpte efter tips igår. Utmärkt!
  • Lagat middag: rotmos, kassler och gröna ärtor
  • Tittat på när mina underbara barn lekt tillsammans med en boll.
  • Tänkt att om Noel bara hade bollar i sin leksakskorg så skulle han vara världens lyckligaste unge.
  • Njutit av ljudet från Stella som stod och diskade.
  • Fått brev till reumatologen med en tid till sjukgymnast. Jippi!
  • Ätit fantastiskt god middag.
  • Fått hela disken diskad av en överlycklig dotter. Lycklig över sin prestation. Hon kunde inte få nog med beröm. Dessutom dukade hon bordet själv och hällde upp vatten till alla.
  • Läst bok tillsammans med barnen och berättat trollsaga (redigerad av dottern).
  • och nu ska jag lägga mig i soffan och titta på kvällstv.

En bra dag med sköna inslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar