25 oktober 2010

Utmaning!

Bloggaren Min plats i solen har utmanat sina läsare att svara på dessa frågor så jag gör det. Lite kul att göra ibland tycker jag. Inte helt enkelt och som vanligt kan jag inte ge bara ett svar.

1. What is your favourite word? Oj, det finns så många vackra ord: harmoni, balans, glädje eller kalkonmiddag.
2. What is your least favourite word? Jag har alltid tyckt att ordet sekret är äckligt.
3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally? Hjälpes vad svarar man på det här. Kreativitet: hitta en bra pysselsida eller höra någon berätta om något de just gjort. Andligt: ett bra tal i kyrkan eller lyckade skriftstudier. Emotionellt: när jag känner värmen och kärleken bubbla i mitt hem. Ni vet när man kan ta på det för att det är starkt och tydligt.
4. What turns you off? Negativitet - att inte tro på sig själv och sin förmåga.
5. What is your favourite curse word? Jag svär inte så inget med andra ord.
6. What sound or noise do you love? Jag älskar ljudet av mina barn när de leker eller ljudet Noel gör när han ska somna och när Stella läser för sig själv i sängen när hon ska sova.
7. What sound or noise do you hate? Gnäll. Mina öron klarar inte av det.
8. What profession other than your own would you like to attempt? Jag ville alltid bli psykolog när jag var yngre och det är fortfarande något som jag skulle vilja.
9. What profession would you not like to do? Det finns mycket jag inte kan tänka mig att göra så jag har inget direkt svar på frågan.
10 If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates? Du gode och trogne tjänare. Gå in i din Herres glädje. (Matt 25:21)

Om du vill får du gärna anta utmaningen. Det är roligt att läsa vad andra svarar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar