25 oktober 2010

Måndagstankar

Sitter här vid datorn tidigt på morgonen och ser att det kommer antagligen bli så där trist och grått ute hela dagen. Dagar som är gråa är ofta långa och blir lätt innehållslösa för att jag blir så seg.

Veckan har precis börjat och som alltid undrar jag vad jag ska göra eller vad jag behöver göra. Vad behöver prioriteras och vad vill jag göra som är roligt. Denna veckan tänker jag så här:

  • ALL tvätt ska vikas. Det ligger en gigantiskt stooor hög med tvätt i vårt sovrum som väntar på att få lite kärlek. Jag ska prioritera att ge den högen uppmärksamhet denna veckan.
  • Jag ska ta mig till Frölunda torg och köpa lite medicin. Fick en ny värkmedicin när jag var hos doktorn senast men har inte behövt den riktigt än men känner att ontet börjar krypa på nu så det är lika bra att lägga burken i medicinkorgen här hemma.
  • Jag ska designa och sy en häxdräkt till Stellamyran. Satt och filosoferade kring den när jag matade Noel i natt. Har kommit på att jag har en spetsklänningsaktig sak liggande i garderoben som jag aldrig använder. Den kan jag sätta saxen i och göra fladdriga armar av på en svart långärmad tröja. Behöver lite svart krås också känner jag. Den stora frågan är vad jag ska göra kjolen av.
  • Noels byxor ska sys helt klart. Läggas upp och sys på någon detalj kanske.
  • Jag SKA ta mig iväg till Sahlgrenska och röntga händer, fötter och bäcken. Måste få det gjort.
  • Gå igenom alla foton på Noel från hans första år och bestämma vad som ska framkallas. Huh, vad svårt!
  • Inte fokusera för mycket på att ha ett städad hem precis hela tiden utan ge mig själv tillåtelse att njuta av att vara kreativ eller sitta och läsa bra litteratur. Alltså, inte ge mig själv skuldkänslor.
  • Planera Stellas Halloweenfest tillsammans med Stella. Vi måste ju bestämma vad vi ska ha för dekorationer och hur tårtan ska se ut. Viktiga saker helt klart!
  • Fortsätta med julklappandet. Det finns att göra om man säger.
  • Fira bröllopsdag. Jepp, på fredag har det gått två år. Heja oss!

Ja hjälp listan kan göras lång. Det absolut viktigaste att prioritera denna veckan är att Mikael behöver bygga klart förrådet därute. Har inte varit lätt nu när regnet börjat dyka upp nästan varje dag. Lite dumt att det är ett projekt som jag inte kan göra så mycket med. Den står där ute och glor på mig varje dag men jag vänder bort blicken och låtsas som jag inte ser.

Måndag är en dag full av möjligheter. Söndagen är dagen då man vet vad man faktiskt lyckats göra. Ska försöka se till att känna mig nöjd på söndag. Det är veckans lilla mål. Så får det bli.

Nu ska jag byta en illaluktande bajsblöja. Todeloo!

1 kommentar:

  1. Ska Stella ha Halloween-tema på födelsedagskalaset eller ha ett extrakalas?? *nyfiken* kram!

    SvaraRadera