15 oktober 2010

Tacksamhetsfredag

Jag har varit väldigt trött ett litet tag nu. Sådär trött att det tar över helt. Jag kan inte tänka, kan inte riktigt ta tag i något och går mest runt och känner mig som en spöke.

Men idag är känner jag mig lite piggare. Det är skönt. Jag såg på någons blogg som jag skummade förbi för något tag sedan att den personen skrev saker hon var tacksam för. Varje fredag. Nu vet jag att det inte kommer bli varje vecka även om jag bestämmer mig för att det ska bli det för ibland kommer ju vardagen, livet, i vägen. Dessutom är det inte så många som läser det här så det kanske inte spelar någon roll om jag skriver. Kommentarerna duggar inte tätt precis. Fast egentligen så skriver jag den här bloggen för mig och min familj. Framför allt för mig själv så att jag ska komma ihåg. Minnet är ju inte alltid det bästa om man säger.

Tacksamhetsfredag:

* Tacksam för min underbare man som förstår när jag är för trött för att kunna göra något och stannar hemma i två dagar från jobbet för att jag ska kunna sova.
* Tacksam för att vädret varit så fint. Solen har hjälpt mig att vakna till liv.
* Tacksam för vänner som bryr sig (kanske oroar de sig lite för mycket ibland).
* Tacksam för att Stella äntligen fick leka med kompisar i Kungsbacka och jag fick umgås med Hanna (det var alldeles för länge sedan sist).
* Tacksam för att jag bor så fint och tycker om att greja med mitt hem.
* Tacksam för att Mikael och jag kunde sitta ner i lugn och ro och planera resten av året. Sådant gör att mitt liv känns så mycket lättare.
* Tacksam för att Noel trots tandsprickning varit en ganska glad liten kille och lekt så fint.
* Tacksam för min storfamilj. Att vi träffades i lördags och firade trevligt kalas tillsammans (fast det kanske räknas till förra veckan).
*Tacksam för den underbart mysiga stund som Stella och jag delade igår kväll. Hon är bäst!

Det finns mer men jag kommer inte på det just nu.

kram på er därute!

1 kommentar: