04 oktober 2010

Ständig studsboll

Jag har en dotter som aldrig är still. Hon hoppar, springer, studsar, dansar, gör kullerbyttor, står på huvudet i soffan när hon ser på tv och åker kana på madrass ner för trappan. Alltid igång. Alltid en studsboll. Ständigt! Hela tiden! Jämt!

Jag blir tokig. Jag blir galen. Den värsta stunden är när vi äter mat. Hon kan omöjligt sitta stilla på sin rumpa. Hon står upp vid sidan om stolen eller så vrider hon sig fram och tillbaka eller sitter på knäna. Vad som helst utom att sitta stilla.

Jag har länge hotat med att jag kommer att binda fast henne på stolen så att hon lär sig att sitta stilla. Idag var det dags att göra slag i saken. Efter att en macka med ägg och kaviar hamnat på golvet orkade jag inte mer. Mikael hämtade repet och "band" fast henne.

Vi hade en riktigt skrattig stund. Min studsboll skrattade så hon kiknade och jag hotade med att från och med nu kommer jag skicka med repet till skolan så de kan binda fast henne vid stolen där också.

Jag tror helt ärligt att Stella studsboll inte lärde sig något vettigt alls vid maten idag. Förutom kanske att säger den här mamman att hon ska göra något så gör hon det.

Jag räknar med att det kommer hoppas runt en hel del till här hemma och att jag kommer få bli barsk över hennes oförmåga att sitta still många många gånger till.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar