29 november 2009

Advent!

Nu börjar det verkligen kännas! Julen har smugit sig in i hemmet och det är så underbart mysigt.

Vi har pyntat och grejat här hemma i flera dagar. Mikael har sett till att adventssjärnorna i vardagsrumsfönstrena har fått kontakt med hålen i väggen och jag har lull-lullat. Det har tagit tid för jag har varit tvungen att sätta mig ner var femte minut och sitta i en kvart men det blev gjort i alla fall.

Nu är det adventigt, juligt och helt rätt nivå på mysfaktorn. En massa änglar har hittat sina platser. Till advent är det änglarna som får komma fram. Tomtarna är välkomna till lucia. Det är regeln. Vid lucia kläs även granen!

Och så måste jag faktiskt tala om att inför advent måste man ju faktiskt tvätta fönstrena hemma så det gjorde jag minsann i torsdag. Jepp, jag helt själv. Jag stod på en hög pall och tog tag i alla fönster i vardagsrummet. Jag hoppas verkligen att ingen såg mig för det måste ha sett väldigt roligt ut. En gravid flodhäst på en pall kan inte vara annat än komiskt. Men det blev gjort och jag är nöjd.

Så nu när det är gjort kan bebisen få komma. Den är välkommen precis när som helst. Om en kvart eller så skulle sitta ganska fint.

Njut nu ordentligt i adventstiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar