12 november 2009

Mest läskigt faktiskt!

Då har Stella fått spruta!

Idag var det dags. Dags för vaccin för en liten tjej. Jag har bävat för att berätta att hon ska få en spruta men när jag väl berättade för henne rörde hon inte en min. Men det var nog för att jag talade om för henne att Lovis och Julle skulle ta sin spruta samtidigt så de skulle leka en stund i väntrummet.

Jag förväntade mig kaos. Barn överallt och gråt i massor. Jag hade fel. Det var ganska lugnt och vi fick komma in efter kanske en kvart. Stella var lite reserverad och inte helt säker på om det var det här hon ville men hon satte sig snällt i mitt knä. När sticket kom började hon gråta lite och sa att hon visst tyckte att det gjorde ont. Gråten gick över ganska så fort. När det var klart fick hon välja ett klistermärke. Hon valde ett med söta hundar på.

Hennes sammanfattning av det hela:

Det gjorde lite ont men det var mest läskigt.

Det är allt en duktig tjej jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar