06 november 2009

Stella Studsboll

Min lilla myra är mest en studsboll nuförtiden.

Hon kan inte stå still en sekund. Hela hon hoppar okontrollerat. Hoppar hon inte så springer hon och gör hon inte det så hänger hon i trappan och tränar på att bli stark. Och är det inte hon som hoppar så är det hennes gosedjurskanin som hoppar runt och är busig så hon måste stänga in den i tvättstugan för att bli snäll (nä, jag har aldrig stängt in myran där).

Hon har ju alltid varit väldigt aktiv. När hon var några månader och andra barn i hennes ålder låg i mammas famn stod hon upp och hoppade. Så jag är inte förvånad alls, mer fascinerad av den mängd energi en, snart, femåring har. Energin tar liksom aldrig slut. Jag blir trött bara av att titta på henne studsa runt i huset.

Själv är hon inte medveten om att hon hoppar. När hon ska berätta något för mig och hoppar samtidigt så mitt huvud går upp och ner får jag säga till henne att stå still. Hon förstår inte vad jag pratar om. Hoppar jag??!!

Så ser det ut här hemma alltså. Studsboll överallt...

1 kommentar:

  1. Mystiskt nog händer det att hon blir trött när hon ska plocka undan sitt lego, gå ner till sitt rum och hämta en leksak eller något annat. Om man däremot säger: kan du hämta den gigantiska godisskålen som står tre mil bort är det mer: Okej! Hur hittar jag dit? Men energi. Det har hon verkligen.

    SvaraRadera