01 november 2009

Trött söndag

Idag är jag väldigt trött. Jag ligger i min säng trots att det är söndag.

Igår fick vi gjort en del vettiga saker. Vi var iväg på Toys r Us och köpte klart alla Stellas födelsedagspresenter och julklappar! Tror jag. Det känns skönt att ha det avklarat så behöver inte det stressa mig. Jag kommer ju knappast kunna ränna runt i affärer i december.

På kvällen tog vi ännu en omgång i förrådet. Nu är det verkligen bara finliret kvar. Ställa allt där det ska stå. Det som tog mest tid var att sortera alla julsaker. Hjälp vad julsaker jag har samlat på mig. Jag måste vara galen. Fem lådor smockfulla! Men nu är det organiserat och jag tror jag har koll på vad jag har. Jag har sorterat det efter när i december sakerna ska fram vilket känns bra.

Senare på kvällen låg jag i sängen och tittade på film medan Mikael fortsatte med förrådet och tätade dörrar. Han är så duktig!

Idag blir det nog mest vila för min del. Orkar inte så mycket känner jag.

Jag är så glad att Mikael ska vara hemma med mig en stund framöver. Imorgon ska han till arbetsförmedlingen och anmäla sig och få iväg alla papper till akassan. Sånt där roligt som man får göra när man blir av med sitt jobb.

Nu ska jag kanske ta och äta lite frukost.

***
I'm so tired today so I am laying in my bed even though it's Sunday.
We got some things done yesterday. We went and bought all Stellas birthday presents and Christmas gifts. That felt good. Nice to have that done. I won't be able to run around and do that in December.
We also sorted all my Chrismas ornaments and other christmasy stuff. I have a LOT. Felt nice to get it sorted and packed smarter.
Now time for breakfast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar