24 november 2009

I väntans tider...

Det är samma sak varje år. Jag längtar så jag nästan blir galen på att få börja pynta. Jag älskar julen!

Nu väntar jag på att det ska bli onsdag eller torsdag då jag ska pynta advent här hemma. Det ska bli så mysigt att få upp ljusstakar och stjärnor i fönstrena. Lite annat pynt kommer allt också att plockas fram men inga tomatar riktigt än. Dom får vänta fram till lucia i alla fall. De tassar fram ur vråna i samband med att vi klär granen här hemma.

Det blir vår första jul här i vårt hus. Det kommer blir hur mysigt som helst tror jag.

Igår kunde jag inte hålla mig borta från julskinka längre så vi åkte till Ica och köpte. Sen satt jag här och mumsade skinkmacka med julmust till. Julkänslan satte in direkt.

December är verkligen underbar och jag tänker njuta mig igenom den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar