12 november 2009

Det här med tvättstuga...

Vi har en tvättstuga. Den är väldigt liten och med mycket dum planlösning. Detta har gjort att det fortfarande råder ett kaos därinne.

Att bestämma vart saker ska stå har visat sig vara minst sagt ett problem. Hur vi än tänker och klurar så finns det ingen perfekt lösning. Det är alltid något som inte blir helt rätt. Det svåraste har varit att komma underfund med vart bänkskivan som vi har tänk att ha därinne ska sitta. Det som avgör är vart maskinerna står. Man kan få mycket bänkskiva eller lite bänkskiva beroende på vart tvättmaskin och torkskåp ska stå. Men så är ju frågan om torkskåpet verkligen ska vara kvar eller om det ska införskaffas en torkumlare direkt. Jag vill bort med torkskåpet men det vill inte mannen. Problem!

Eftersom jag har en lååååång bänksiva sen innan som för tillfället förvaras av två snälla snickare och vi ska hämta den helst imorgon så måste vi veta vart skivan ska sitta. De snälla snickarna ska nämligen kapa den enligt våra önskemål.

Förstår ni dilemmat?

Igår satt jag på en stol inne i tvättstugan från kl 22.00 till kl 01.00 och diskuterade med min man om hur vi ska göra. Jag pekade och han flyttade på saker. Jag tror att alla sätt är beprövade nu men jag är inte helt säker. Jag var väldigt snurrig i huvudet mot slutet och har en del minnesluckor gällande alla förslag som vi kom fram till.

Nu har vi en lösning som vi får köra på för nu orkar jag inte tänka mer. Jag har inga fler idéer och tiden börjar ta slut. Slutresultatet blev i alla fall att vi behåller torkskåpet och när vi köper torktumlare så får båda två plats. Vilken fantastisk kompromiss!

Hur många timmar som lagts på denna tvättstuga kan jag inte svara på. Men det är måååånga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar