10 november 2009

Längtar till jul...

Jag har just gjort mitt första julpyssel för i år. Ett pyssel som legat och väntat i ett par år på att bli klart. Idag var dagen då det var dags tydligen.

Jag längtar så till jul nu. Börjar känna att julkänslan börjar infinna sig redan. Första julmusten är drucken och ett antal pepparkakor ätna. Och en och annan skumtomte.

Sen att många anser att det är tidigt att känna julandan redan det bryr jag mig inte om. Jag älskar julen och hela december är jul för mig. Därför blir november den månaden då förberedelserna ska göras så det bara är att njuta hela december sen. Då ska det göras julsaker som att baka, pynta och mysa. Inte jaga julklappar.

Snart, ganska snart är december här!
***
I love Christmas so I have allready started planning for it. I've finished a chrismasproject today that I started a few years ago and I could feel the christmas spirit.
I know that most people don't think it's time for christmas yet but I do. November is the month to prepare and december is when we celebrate every day.
December is here soon, very soon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar