13 januari 2010

Kolhydratsfritt

Nu är julen över, nya året har börjat och vi har vant oss vid att ha en liten bebis hemma.

Detta betyder att den här mamman har vissa saker som hon behöver ta tag i. Som alltid så skriver jag mål med det nya året. Jag utvärderar året som gått och funderar över vad jag behöver bli bättre på under det kommande året. Det är en stund som jag tycker om och faktiskt ser fram emot. För att utvecklas måste man ju utvärdera sig själv och se till att göra något åt det man är mindre bra på. Gör man inte det så tror jag att man står still i sin utveckling.

Vilka mål jag har för 2010 tänker jag inte skriva här. Förutom ett. Bebisen är ute ur magen och jag väger mer än jag någonsin har gjort. Jag går alltid upp så väldigt mycket när jag är gravid. Det beror inte så mycket på att jag äter dåligt utan mer på att jag är så orörlig.

Jag har 25 kg som jag behöver gå ner. Det är hur mycket som helst. Det känns jobbigt att det är så mycket men det är inte så mycket jag kan göra åt det nu mer än att ta tjuren vid hornen. Så denna veckan har jag börjat ta tag i det. Jag kör på samma diet som jag har gjort förut. Mindre kolhydrater. Jag mår bättre när jag drar ner på kolhydraterna och jag går ner i vikt av det. Det beror ju förstås mest på att godiset är uteslutet. På morgonen får jag äta kolhydrater och inget mer under dagen och sen även på söndagar. På söndag kan det även vara okej med lite godis. Med betoning på lite!

Tre dagar har jag gjort detta och än så länge går det bra. Önska mig lycka till!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Och snart blir det ljusare och skönare att vara ute och foglossningarna blir ett minne blott.

    SvaraRadera