03 mars 2010

Kakbak och annat!

Myran och jag har bakat 140 kakor idag. Mumsiga kakor. De ska vi äta på lördag.

Dagen började jag med att åka iväg till hudkiniken där jag ljusbehandlar mig 2-3 gånger i veckan för min psoriasis. Psoriasisen har blivit galen sen Plopp föddes så det var dags att ta tag i det hela så i måndags var jag hos huddoktorn. Jag fick en massa nya krämer och påbörjade ljusbehandlingen.

Ljusbehandling är en sorts solning men mycket starkare. Tyvärr blir man inte brun men man slipper att vara prickig över hela kroppen. Man står i en tub. I måndags fick jag stå i hela 20 sekunder. Sköterskan tyckte att jag som är så mörk ska nog klara 20 sekunder första gången så ni kanske förstår vilka styrkor vi talar om. I dag fick jag stå i 40 sekunder.

Efter solningen tog jag mig en sväng inne på H&M. Köpte mig en tröja. En helt vanlig tröja men bra att ha.

Vi har börjat projekt få Noel Plopp att sova även på dagen och inte bara på natten. Han har fått för sig att på dagen sover man inte utan då är man superpigg hela tiden. Det dumma med hans filosofi är ju att den inte fungerar. Han blir så trött så han blir hysterisk till slut och då är det stört omöjligt för honom att varva ner. Han blir helt röd om ögonen stackarn. Och när han till slut somnar av utmattning så sover han bara 30 minuter. Så nu tvingar vi honom att somna. Han blir jättearg men efter en stund lyckas han varva ner i alla fall och han somnar faktiskt. Men man får vara envis och klara av bebisgråt utan att tycka allt för synd om honom. Vi får väl se vart hän det landar.

Ja och så har jag städat klädkammaren. Sorterat ut mammakläder och tagit bort alla för små kläder så nu ekar det tomt på hyllorna. Tanken är att de snart ska tillbaka upp på hyllorna men under tiden får de bo på annan plats så jag hittar det jag kan ha på mig. Trist men så är det.

Nu ska vi på promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar