17 mars 2010

Naprapat

Min kropp är inte min vän. Den gör ont och strejkar för det mesta.

Jag har fortfarande väldiga problem med mina fogar. De gör ont och gör att jag inte kan röra mig som jag borde. När jag går promenader (läs försöker promenera) känns det som hela mitt höftparti ska ramla sönder i bitar. Ingen skön känsla alls. Förutom detta har mitt högra knä lagt av helt. Jag har en ordentlig inflammation i det och det strålar smärta åt alla håll.

Förra veckan besökte jag en naprapat. Jag kände att nu fick det vara nog. Man kan inte gå och ha så här ont hur länge som helst. Att gå till naprapat är en kostsam historia.

Kvinnan som tog tag i min kropp har på bara två gånger gjort under. Hon trycker, vrider och masserar. SMÄRTA! Det gör så ofantligt ont så det går knappt att beskriva. Första gången när hon skulle till att börja sa hon: "Detta kommer att göra lika ont som förlossningen". Det kändes inte speciellt upplyftande. När hon tryckte till i den så kallade höftböjaren SKREK jag. Det var vidrigt hemskt. Och så fortsatte det. Men när jag gick därifrån kunde jag lyfta mitt högerben och böja knät. Fantastiskt!

Det kommer nog ta tid innan mitt knä och mina höfter beter sig normalt men varje litet framsteg känns som en seger.

1 kommentar:

  1. Jag är sååå glad att Marika har lyckats hjälpa dig. Det bästa är att kanske hoppet har återvänt?

    SvaraRadera