24 mars 2010

Lika långa ben

I dag har jag varit hos naprapaten för tredje gången. Hon slet inte lika hårt i mig denna gången vilket var skönt men hon knäckte lite här och lite där. Och masserade ryggen en hel del. Mycket trevligt.

När hon var klar sa hon att nu är jag tillräckligt rörlig för att komma igång att träna. Det är fortfarande inflammation men det är ju inget hon kan göra något åt utan jag får gå till doktorn och fixa medicin för det. Hon tittade på mig strängt och informerade mig att jag måste träna om jag vill slippa ha ont. Och hon sa att hon ringer efter påsk och kontrollerar att jag har kommit igång och att hon minsann hör när någon ljuger. Gulp!

Det sista hon kontrollerade var mina ben och konstaterade att nu är de lika långa. Jag tittade frågande på henne så hon förklarade att mitt högra ben var kortare än det vänstra när jag kom första gången men att det nu har jämnat ut sig. Så har det tydligen blivit av att jag har felbelastat och överkompenserat och en massa andra fina ord som naprapater använder.

Så nu har jag lika långa ben och är beordrad träning. Hon sa åt mig att se till att skaffa en cross-trainer. Så om någon har en som bara står och dräller och känner för att låna ut den till lilla mig så hojta.

Vilken tur att våren är på gång för då känns det ju bara trevligt att ta sig ut och promenera. Eller cykla som hon anser är bättre än att gå. Vi får se vad det blir men det är bäst att jag sätter igång för annars blir jag utskälld av stränga naprapat Marika.

1 kommentar: