11 mars 2010

Vilken ska vi ha?

Vi har en jättebra bil. En Volvo V50 som jag är väldigt förtjust i men vi börjar känna att den börjar bli lite för liten för oss. Ja, jag vet att ni sa det när vi köpte den men vi har tyckt väldigt bra om den och den är fortfarande bra till vardags. Den räcker gott när vi ska åka och handla, åka och hälsa på hos vänner och familj och för kortare utflykter. Den är toppen! Däremot ska vi åka till Stockholm allihop med vagn och packning så går det inte alls lika bra. Och ska vi dessutom ta med oss någon mer på resan så går det inte alls. Att sitta nerklämd mellan två barnstolar är inte speciellt skönt.

Jag vill kunna åka på längre utflykter med mina vänner och deras barn och bara ta en bil. Det skulle jag gilla. Jag skulle vilja kunna åka till Stockholm för att besöka familjen där och att Mikaels mamma och pappa får plats i samma bil. Och när vi ska åka på semester i sommar vore det skönt med gott om plats för alla.

I tisdags, på Mikaels födelsedag, åkte vi runt till bilhandlare. Vi provsatt, lastade in barnvagn och tryckte på knappar och drog i reglage. Vi hade väldigt roligt! Men nu är vi helt förvirrade såklart.

Så vilken bil tycker ni vi ska ha? Vissa är för stora, vissa för dyra, andra har för små bagageutrymmen och en del är väldigt bra men jag tänker inte säga vilken som är vilken.



Volvo XC90

Ford S-MAX

Volkswagen Sharan

Ford Galaxy


Seat Alhambra


Chrysler Grand Voyager




***

We need a new bigger car. I really like our Volvo V50 but with two kids it's getting small. It's a good car on an ordinary day but if we want to go to Stockholm and visit family or bring a friend it's no good at all. We visited car dealers on Mikaels birthday. A fun thing for him to do since he loves cars and I enjoyed it a lot to. I drive the most so it's important that the car suits me. We looked at many cars and feel very very confused now. These are the cars we liked. Some too big, some too expencive and some good. Which one do you like?

3 kommentarer:

  1. Vi har en chrysler grand som vi äääälskar. Men den drar egentglien alldeles för mycket i bensin... Men det vägs upp av allt det andra.

    (Fast jag ska erkänna att jag hade svårt att se ett inslag om vikten av miljöbilar som gick på TV ganska precis efter att vi köpt den...;))

    Lycka till i letandet!!!

    SvaraRadera
  2. Den längst ner ser bekant ut...

    SvaraRadera
  3. Har ni kollat in VW Touran? Den verkar ganska tuff, för att vara famljebil.

    SvaraRadera