29 mars 2010

Superman eller kanske Bamse?

Har du någon superkraft? Kanske har du röntgensyn eller så kan du klättra upp för väggar utan hjälpmedel. De sakerna kan inte jag.

Men jag har faktiskt superkrafter. Jag tycker mina superkrafter är väldigt bra att ha men kan inte påstå att de på något sätt är livsavgörande. Jag räddar ju inga liv precis eller har fiender som vill döda mig för att jag är så grym. Jag har inte heller någon tidningsreporter som är jättekär i mig och som jag får rädda om och om igen. Jag kan inte ens lyfta bilar över huvudet med en arm så som Bamse kan men jag känner inte att jag är sämre för det.

Den första superkraften jag har är att jag inte behöver någon väckarklocka för att vakna och det är inte för att jag har en Myra som väcker mig varje morgon vid nästan samma tid eller en Plopp som håller mig vaken. Nä, jag kan helt enkelt bestämma vilken tid jag vill vakna nästa dag så gör jag det. Coolt va?! Jag har inte haft någon klocka på armen sedan 1998 och har ändå alltid koll på tiden.

Min andra superkraft är att jag alltid, i stort sett alltid med få undantag, vaknar en mycket kort stund före Stella. Inte för att hon vaknar samma tid varje dag och min inre klocka är förprogrammerad utan så har det varit sen hon var bebis. Jag vaknar och sen ligger jag och väntar på att hon ska komma springande in i sovrummet.

Min sista superkraft är lite mer läskig, lite spöklig nästan. Jag kan drömma om vart andra människors saker är som de har tappat bort. Det funkar inte varje gång men jag har lyckats allt för många gånger för att det inte ska vara sant. Creapy helt klart men har man blivit tilldelad en sådan superkraft så har man.

Har du någon superkraft?

Idén om superkraft fick jag från ketchupmamman, http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/2010/03/26/vad-har-du/

1 kommentar:

  1. Anonym14:36

    Om jag tappar bort nåt kan du få bli min superhjälte!!!
    Jag måste fundera på om jag har nån superkraft, får återkomma i ämnet.
    / Isa

    SvaraRadera