26 oktober 2009

En låååång dag...

Dagar som idag är trista. Vädret ute är regnigt och disigt och vi har inget planerat mest för att jag inte kan ta mig någonstans.

Stella har varit hemma eftersom det är måndag.

Detta har hänt under dagen:

*Stella har tittat på Bolibompa och mamman har sovit
*Vi har plockat ordning i vardagsrummet och plockat ur diskmaskinen
*Stella har diskat i två timmar
*Mamman har legat på soffan och läst tidningar
*Stella har lekt med sin teservis och mamman har fortsatt att läsa tidningar
*Stella har tittat på Bolibompa och mamman har fixat middag
*Mamman och Stella har haft en mysig stund i soffan tillsammans och tittat i fotoalbum
*Mamman har nattat Stella
*Nu ligger Stella i sängen och sjunger och mamman bloggar

En ganska så händelsefattig dag kan man säga. Det mest spännande som hänt var att jag fick en sån där föräldratidning gratis i brevlådan. Reklam förstås men den sysselsatte mig under ganska lång tid.

Snart kommer mannen hem tror jag. Han skulle jobba lite längre idag.
***
It's been a long day. One of those that don't seem to ever end. Boring weather and I can't go anywhere so Stella and I have been stuck in here.
Nothing fun has happened at all. We cleaned the livingroom and the kitchen together and that's about it. I sat on the couch for hours reading magazines while Stella played.
Not a very exciting day at all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar