28 oktober 2009

Pulvermjölk, en räddare i nöden!

Kylskåpet ekar. Inget att göra middag på för vi (läs Mikael) har inte hunnit att handla. Så blir det ju ibland.

Så kom jag plötsligt på jag ju alltid har pulvermjölk hemma för att till mat kan man lika gärna använda det som vanlig mjölk. Det är billigare och man känner ingen skillnad i smak.

Hipp så står Stella och jag och fixar med pannkakor. Japp, jag hade ägg hemma. Det var ungefär det enda. I vår familj äter vi väldigt sällan pannkakor till middag för den här mamman verkligen avskyr att stå och flippa men nöden har ingen lag. Stella hade hand om vispandet och ihällandet av ingredienser. Jag rev äpple att ha i smeten.

När smeten var klar övergick Stella till att leka häst och hoppa från tredje trappsteget i trappan och jag fick stå och flippa ensam.

Det blev middag och jag kände mig riktigt nöjd och Stella var hur glad som helst. Pannkakor är ju det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar