08 oktober 2009

Kan inte sova...

Det var länge sedan detta hände sist. Att jag ligger i sängen och inte kan somna. Jag har blivit väldigt bra på att sova.

Bebisen har hicka vilket är en aning störande när man försöker varva ner för lite sömn.

I mitt huvud finns en massa osorterade tankar.

  • Hur ska jag göra för att få Stellas rum organiserat men samtidigt fint?
  • När ska jag ta fram bebiskläderna och tvätta dom?
  • Undra om jag har hårfärg hemma eller om jag måste köpa?
  • Grymt att vi hittade exakt en sån hylla som vi ville ha på fyndavdelningen på ikea!
  • Kommer jag orka skära evighetsmånga äpplen i klyftor imorgon för att frysa in och sen ha till att baka äppelpaj hela vintern?
  • Hur ska jag orka hämta Stella hos hennes pappa imorgon förmiddag om jag fortfarande är vaken?
  • Ska vi greja Stellas rum på lördag eller ska vi ta en tur till havet för att leta fynd för havsutställningen på dagis?
  • Hmmm...det skulle verkligen behövas en gardin här inne. Ska jag sy en kanske? Har jag tyg till det?
  • Hur högt snarkar älsklingen egentligen? Jag hör det trots att jag har öronpropparna i.

Hjälp!!! Jag måste sova. Min hjärna exploderar kanske snart annars.

***

I can't sleep. It's in the middle of the night and I don't seem to be able to stop thinking so I can fall asleep. This is what's going on in my brain:

  • How do I want Stellas room to look?
  • When is it time to start washing babyclothes?
  • So amazing that we found the exact bookshelves that we wanted at Ikea today at reduced price.
  • Will I be too tired to cut all those apples in slices for pies and freeze tomorrow?
  • How am I supposed to be able to pick up Stella at her dads tomorrow morning if I am still awake?
  • I need new curtains in here. Maybe I should make some? Do I have fabric for that at home?
  • How loud those he snore??!! I can hear him even if I have earplugs.

Help!! I need to sleep. My brain will explode.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar