16 oktober 2009

Sömnlöshet och projektidéer

Nätterna börjar bli jobbiga nu. Jag sover inte alls bra.

Anledningen brukar ju vara att man är så otymplig och det inte finns något bekvämt sätt att ligga på men det handlar det inte om i det här fallet. Nä jag tycker jag fortfarande kan hitta bekväma sovställningar. Problemet är att oavsett om jag står, går, sitter eller ligger ner så har jag fasansfullt ont. Och självklart har jag ondast på kvällarna och nätterna eftersom jag har varit igång, om än så lite, under dagen. Så även om jag ligger helt stilla så gör det ont och det håller mig vaken. Somnar jag så vaknar jag av att det gör ont om jag rör mig minsta lilla. Mycket, mycket jobbigt.

Jag har ju tur som kan vila på dagarna och det är jag väldigt tacksam för. Men på dagarna kommer rastlösheten och tristessen ikapp mig ganska snabbt. Det finns så mycket att göra i huset men inget som jag orkar göra själv. Det är mycket frustrerande. Idag har jag legat här i min säng och försökt komma på projekt som jag kan ta tag i helt själv. Det enda jag kan komma fram till är syprojekt för då är man relativt stilla i alla fall. Så nu behöver jag göra några små inköp och sen kan jag sätta igång.

Och nu medan jag sitter här och skriver så kom jag på ett projekt till som jag till och med skulle kunna greja med sittandes i sängen. Jippi!

Livet är så bra när man bara sätter på hjärnan lite då och då och använder de få hjärnceller man har.

***
Nights are getting bad now. I can't sleep. It's too painful. I can feel the pain even in my sleep. I can't move so I wake up every move I make.

I am blessed with being able to rest during the day but the restlessness and boredom hit me then instead. There's so much I could do around the house and nothing I can manage on my own. Very frustrating. So I have been trying to think of things I can do and all I can think of is sewing projects. So all I need to do now is buy some things that I don't have and get going.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar